سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مستانه
سلام.در این وب بخشی از دغدغه ها،دل نوشته ها واحیاناًخاطرات مرا می خوانید.با نظرات ارزشمندتان مرا راهنمایی کنید.
 

به نام خدای مهربان

سلام

دیروز ما رفتیم قم برای تشٌرف به حرم حضرت معصومه (س)و مسجد جمکران .از چند روز قبل قرار گذاشته بودیم. من این دفعه با خودم قرارگذاشتم برای رفتن به قم آماده باشم یعنی یه قم خوب و ارزشمند برم .اما تا روز سه شنبه کاری برای آماده شدن نکردم چه بسا گناه هم کردم .فکر نمی کردم این دفعه زیارتم قشنگ باشه .تا توی اتوبوس که سوارشدیم اول با بچه ها می خندیدیم ویه چیزهایی هم خوردیم بعد اتوبوس فیلم قلقلک رو پخش کرد.اینجا بود که تازه تصمیم گرفتم برم تو فکر.قلقک وجمکران چه سنخیتی باهم دارن؟!!!

بعددیگه به قولی هرکس رفت تو پوست خودش .البته اونایی که دوست  نداشتند ندیدن. منم یه هدفن گذاشتم تو گوشم و ابا حمزه گوش کردم.تازه شروع کردم از خدای خودم معذرت خواهی کنم.همش می گفتم این عفوک الجلیل .علی رغم اینکه از خودم نا امید بودم فکر نمی کردم الان که دارم می رم زیارت حال خوشی پیدا کنم تا اینکه رسیدیم جمکران. دعای توسل جمکران بودیم. اواخر دعای توسل روضه ی حضرت عباس(ع)خوندن.بعد آقای مداح گفت به دستاتون نگاه کنید.گفت می تونید دستاتون رو بگیرید بالا با خداتون نجوا کنید..گفتم خدایا شکرت که به ما دست دادی که وقتی با تو صحبت می کنیم دست نیاز به سمت تو دراز کنیم .وقتی فکر کردم دیدم چقدر وقتی موقع دعا دستامو بالا می برم،آرامش  می گیرم .بعد چندتا جوون خوش تیپ دیدم .این دفه به خودم اجازه ندادنم همینجور در موردشون فکر کنم. وقتی فکر کردم که الان همه ی این جمع حاضرو امام زمان(عج)خودشون دعوت کردن. دیگه حس زیبایی نسبت به همه داشتم.

بعد اومدیم قم،اول بگم: خوشگل ترین حضرت معصومه (ع)ای که تو عمرم زیارت کردم بود.

وقتی رفتیم قم،هوای ذلم ابری بود،از اینکه دلم بارونی نمی شد عصبی بودم.آخه وقتی هوا ابریه بارون که می باره آلودگی هاروپاک می کنه.و هوا تمیزمی شه منم می خواستم قلبم آلودگی هاش ازبین بره.بعد یه دفه دلم بارونی شد.انقدر زیبا که خودم مونده بودم ...

تازه فهمیدم

 تبدأُ بالإحسانِ نِعَما یعنی چی                       

                                     .تَسْتُرُ عَلی مَنْ لَوْ شِئْتَ فَضَحْتَه یعنی چی.

                                                                                    تَجودُ عَلی مَن لَو أرَدْتَ مَنَعْتَه یعنی چی.

خیلی خوشگل بود.خدارو شکر به این همه مهربونیش.شکر.

تازه فهمیدم خدا با کسی که عصیان می کنه حلیمانه برخورد میکنه

 

       خلوت گزیده را به تماشاچه حاجت است

      چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است 

ارباب حاجتیم و زبان سوال نیست

                               در حضرت کریم تمنا چه حاجت است                           

                                          

                                            ممنونم از احسان تو یا سیدی تا زنده ام

                                                                                      

اگه دوست داشتید یه سرم به مسیر سبز بزنید

 

     WWW.MASIRSABZ.PARSIBLOG.COM

 

التماس دعا




موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 86 آذر 14 :: 8:14 عصر :: توسط : معصومه عرب

سلام
ولادت با سعادت فخر زمین وآسمان هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)رو به محضر حضرت ولی عصر(عج)وشما دوستان خوب تبریک می گم.
حالا که ولادت امام رضا است می خوام مطلبی رو در مورد زیارت ایشون بنویسم.
دو سه سال پیش ما قبل از رفتن به مشهد تو جمع فامیل بودیم.همه نشسته بودن و درمورد سفر ما و اینکه کجا بریم نظر می دادن.ومی گفتن که رفتید مشهد طوس هم برید. یامثلاًکوه سنگی خلاصه همه ی جاهای دیدنی مشهد،حتی برای اینکه کجا غذا بخوریم نظر میدادن.هر کس یه چیزی می گفت.یه دفعه یکی یه جمله ی قشنگ گفت می دونید چی گفت؟گفت:((مشهد رفتید ،اگه وقت کردید حرم امام رضا هم برید،خوبه.))
منظورش قطعاًاطلاع رسانی در مورد مکان حرم حضرت نبود.منظورش این بود که شما یه جوری دارید از جاهای دیدنی وتفریحی مشهد حرف می زنید که انگار یادتون رفته هدف اصلی از رفتن به مشهد زیارت امام رضاست . درسته،آدم می ره مسافرت هم زیارت می کنه هم سیاحت اما هدف اصلی مسافرت ما شیعه ها به مشهد زیارت امام رضاست.
بابا...اگه هدف از مشهد رفتن سیاحت باشه که شهرای دیگه مثلاًاصفهان و شیراز و همدان و شمال کشور که جاهای دیدنی تری داره.می دونی چرا اینو گفتم ...آخه یه بار که من به اتفاق اقوام رفتم مشهد،مشهد خوبی بود ولی فقط وقتای نماز می رفیم حرم اونم یه موقع هایی درست سر اذان می رسیدیم. مثل این بود که مثلاً آدم بخواد بره مسجد و نماز بخونه .دیگه روزای آخر من و مریم و میترا(دختر خاله هام)به ستوه اومدیم و تصمیم گرفتیم از بزرگترا جدا شیم و خودمون زمان و مدیریت کنیم.البته بزرگتراهم بیچاره ها تقصیر خودشون نیست وقتی از کار فارق می سن تصمیم می گیرن تفریح کنن وخستگی در بیارن وتازه وظیفه دارن برای نزدیکان هدیه بگیرن اینه کمتر از ما وقت دارن.سوقاتی آوردن خوبه ولی نه دیگه آدم تمام وقتشو تو بازار بگذرونه.مگه نه...؟
اخه مگه چقدر وقت داریم که هم زیارت بریم هم جاهای تفریحی هم بازار!بد میگم بگو بد می گی.
نمی گم صبح تا شب حرم باشیم ولی طوری بریم زیارت که یه چیزی بفهمیم. شما چی می فرمایید؟
ودر آخر:

بانام رضا به سینه ها گل بزنید
وز اشک به بارگاه او پل بزنید
فرمود که هر زمان گرفتار شدید
بردامن ما دست توسل بزنید




موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 86 آبان 30 :: 4:46 عصر :: توسط : معصومه عرب

سلام
قبل ازهر چیز اجازه بدید میلادمسعود حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها)رو به ساحت مقدس حضرت بقیه الله(عج)و بعد خدمت شما بزرگواران تبریک عرض کنم و یه  تبریک ویژه به همه ی دخترای گل به خصوص دوستان خوبم به مناسبت روز دختر.
درادامه:

                        من نمی دانم کجا رفتم به خواب!                              
                                                        از چه بیدارم نکردی آفتاب 
                        باکه حرف خویش را نجوا  کنم 
                                                        قبر لیلا را کجا پیدا کنم
                        کاش از قلبم به قبرش راه داشت
                                                        کاش زهرایم زیارتگاه داشت 
                       ناگهان ازسوی حق آمد پیام
                                                       می دهم به دردهایت التیام
                       قبر زهرا گرچه از دیده گم است
                                                      بارگاه با شکوهش در قم است
                       چون تو عرض ارادت کرده ای
                                                      قبر زهرا را زیارت کرده ای
                       این مکان موعد هم عهدی است
                                                      زائر ثابت در این جا مهدی است 
                                                التماس دعا




موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 86 آبان 20 :: 10:4 عصر :: توسط : معصومه عرب

به نام آنکه بیم از اوست و امید از او
می خوام براتون یه خاطره از مسافرتی در تابستان امسال از زبان دختر خالم بگم که واقعاًحضور خدارو نزد بنده هاش حس میکنیم.
تابستون امسال تصمیم گرفتیم یه دوری تو شمال کشور بزنیم.داشتیم از اردبیل به طرف انزلی می رفتیم بین راه از یه آقایی راهنمایی خواستیم،ایشونم گفتند:از جاده خلخال برید،جاده قشنگیه.ما هم گوش کردیم.خلاصه عصر راه افتادیم.شب افتادیم تو جاده اصلی،تو یه مه وحشتناک...حالا جاده رو بگم...:
صد رحمت به جاده چالوس،همش گردنه و پیچ و خم،یه سمتمون دره بود و یه سمتمون جنگل.بدیش این بود که توی جاده غیر از ما کسی نبود. موبایلامونم شارژ نداشت وخاموش بود باکسی هم نمی تونستیم تماس بگیریم.ما بودیم یه جاده ی مه آلودی که یه متر جلوتر رو به زور میدیدیم و جنگل ودره اونم تو تاریکی... .من که دیگه داشتم از ترس سکته می کردم اصلاًدید نداشتیم،گفتم دیگه مردیم.الآنه که تصادف کنیم بریم تو دره.همش صلوات می فرستادیم.کار دیگه ای نمی تونستیم بکنیم.نه می شد به راه ادامه بدیم نه می شد بایستیم و صبح بریم.خیلی وحشتناک بود من که دیگه اشهدمو خوندم. همش می گفتیم اگه انشاءالله رسیدیم فلان کارو انجام میدیم.خلاصه خیلی خدا به ما رحم کرد.هر جوری بودخودمون رو رسوندیم به ساحل گیسوم شب رو  اونجا موندیم.دیگه الحمدلله خطر رفع شده بود.

اینجاست که متوجه میشیم جایی که به هیچ جا نمی تونیم امید داشته باشیم،هنوز یه جا هست که فقط به او و رحمتش می تونیم امیدوار باشیم.(لاتقنطوامن رحمت الله)




موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 86 آبان 20 :: 12:12 صبح :: توسط : معصومه عرب

سلام
مطلبی که امروز می خوام بنویسم قسمتهایی از کتاب زن درآیینه ی جلال و جمال نوشته ی حضرت آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته)درمورد صفات خداوند که هریک دربر دارنده ی دیگری است می باشد.امیدوارم مورد استقبال شما عزیزان قرار بگیرد.
هماهنگی مهر وقهر یاجمال وجلال
خداوند بسیط الحقیقه است وهیچ گونه کثرت وتعدد در وی راه ندارد.بنابراین اسمای حسنی او همگی آیت همان ذات یگانه و یکتاست.هر اسمی همه ی کمال های ذاتی و وصفی و فعلی خدا را به همراه دارد و تفاوت درنام های الهی فقط در ظهور و خفای کمال هاست.جمال وجلال که از اسمای الهی اند مظاهر گوناگون دارند،ولی مظهر جلال الهی به اندازه ی خود صاحب جمال و مظهر جمال وی در حد خویش دارای جلال است.
استتارجمال در کسوت جلال رااز آیات قصاص ودفاع درمیابیم.
حکم قصاص،اعدام،اماته،خونریزی،قهر،انتقام،غضب،سلطه،استیلا،چیرگی و... که از مظاهر جلال وجنود ویژه ی آن به شمار می رود،(احیا،صیانت دم،مهر،تشفی،خوشنودی ونظایرآن را که مظاهر جمال وسپاهیان خاص وی هستندرا به همراه دارد.مثلاً درآیه قصاص خداوند می فرماید:((ولکم فی القصاص حیات یااولی الالباب))یعنی اعدام ظاهری احیا را درون خود دارد ومانع نابودسازی ظالماه دیگران است ومرگ فردی حیات جمعی را به دنبال دارد.
همهی دستورهای آسمانی حیات بخش است.خداوند در مقام شهادت می فرماید:((ولا تحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتاًبل احیاءعند ربهم یرزقون)).پس دفاع که مظهر جلال خداست،تضمین کننده ی حیات فردی و جمعی وزندگی سالم دنیا و آخرت است واین همان استتار جمال واشتمال کسوت جلال در هستهی جمال است
تجلی قهر و مهر در گستره ی هستی
هماهنگی قهر ومهر وهمبستگی جمال وجلال در سراسر شریعت نهفته است به طوری که هر اراده ای در کراهت و هر دوست داشتنی در انزجار نهفته است.خداوند دربارهی جهاد  می فرماید:((قتال که به ظاهر شر شمرده می شود ومایه ی کراهت است،خیر را درون خود دارد وپایه ی اراده ی شماست)) ونیز درباره مسائل خانوادگی می فرماید:((تحمل بخی از مصائب اخلاقی ظاهراًشر ه شمار می آید اما خیر بی شماررا که همان تحکیم خانواده وپاسداری از کیان آن است درون خود خواهد داشت.بنابراین تکلیف الهی که با رنج همراه است وبه اندازه ی خودنشانه ی جلال خداوند است درون آن فقط تشریف است که آیت جمال خداست.پس هرمکلفی مشرف خواهد شد ورنج زود گذر امتثال دستور های الهی شرف پایدار را برای او به ارمغان می آورد.و نیز در مورد وضو می فرماید خداوند می خواهد شمارا تطهیر کند که این تطهیرظاهری جمال دل را ضامن است.شاهد استتار جمال در کسوت جلال بهشت است که درون رنج ها ودشواریهای سیر و سلوک وصبر واستواری جهاد است.همان طوری که جمال درون برخی از جلال ها وقع شده است آتش نیز با تمایلات دلخواه پیچیده شده است زیرا شهوت ها ولذت ها ونظایر آن وقتی از مرز حلال بگذرد قهر خدا را به همراه دارد.ظهور امتزاج قهر ومهر در هر موجودی برابر با سعه وجودی اوست که در خدای تعالی به کمال محض می رسد.هماهنگی دو وصف جمال وجلال محسوس نیست بلکه چنین نمایان است که بعضی قهر بی مهرند وبعضی دیگر مهر محض اند اما برهان وعرفان ثابت میکند: ممکن نیست آیت حق همه ی اوصاف او را نداشته باشد.هر چند مو جودات در نحوه آیه بودن و کیفیت ارائه متفاوت باشند.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 86 مهر 26 :: 3:41 عصر :: توسط : معصومه عرب

سلام بر توای ماه خوب خدا.ولی سلامی که رایحه تلخ وداع را به همراه دارد.سلام برتوای بزرگترین ماه خداوند و ای عید دوستان او.سلام بر تو ای گواهی ترین زمان همراز وای بهترین ماه ها در روز ها وساعات.سلام بر تو ای ماهی که آرزو ها در آن نزدیک است وکارهای نیکو درآن سرشار است.سلام بر تو همراهی که بودنش گران قدر وارجمند ونبودنش غم انگیز و مصیبت بار و نقطه ی امیدی که دوری از آن درد ناک است.سلام بر تو همراه مهرورزی که چون آمدی مونس وهمراز شدی وشادی و سرود انگیختی و چون به سر آمدی،وحشت افزودی ودل ها را به درد آوردی .سلام برتو همجواری که دل ها را با یکدیگر مهربان کردی و گناهان را کاهش دادی.سلام بر تو یاوری که مارا در چیرگی بر شیطان یاری کردی ورفیق همراهی که راه های احسان و نیکی را هموار ساختی.
خدایا!تو ماه رمضان را از خالص ترین وظایف،و واجب ها ی ویژه قرار دادی،و از ماه های دیگر ممتاز گردانیدی و از همه ی زمان ها و روزگاران برگزیدی و شب قدر را که بهتر از هزار ماه است بزرگ داشتی.
خدایا ما اهل آشنای این ماهیم.ماهی که مارا به واسطه ی آن بزرگ داشتی و ما را به درک آن موفق کردی.خدایا!درحالی که به بدی ها اقرار و به سهل انگاری ها و تباه سازی ها اعتراف می کنیم،در دل با تو پیمان پشیمانی می بندیم و صادقانه با زبانمان پوزش می طلبیم.
خدایا بر محمد ودودمانش درود فرست وبه برکت این ماه، مصیبت فراق آن را جبران کن و روز جشن فطر مارا مبارک گردان وگناهان پنهان وآشکار مارا بیامرز.
فراز هایی از منجات حضرت علی بن الحسین زین العابدین (ع)در صحیفه سجادیه

ماه خدا چه زود گذشت لحظات زیبای با تو بودن. ما،ماهی را میهمان لحظات زیبای تو بودیم.امیوارم پس از اتمام میهمانی زیبای تو یارای میزبانی از تورا داشته باشیم و حافظ آنچه به برکت تو خدای رئوف به ما عطا کرد باشیم.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: دوشنبه 86 مهر 16 :: 10:57 عصر :: توسط : معصومه عرب

به نام خدا

سلام

چندروز پیشا یکی ازدوستام اومده بود پیشم،ازمدرسش تعریف میکرد.میگفت یکی ازمعلماشون وقتی داشته از سختی درس ها حرف می زده به بچه ها گفته:الآن که ماه رمضونه،اگه می بینید روزه گرفتن به درستون لطمه وارد میکنه روزه نگیرید.نمی خوام بگم همیشه در هر شرایطی باید روزه گرفتا...نه،ولی به همین سادگی هم نباید از این امر گذشت.ما از این متاسف شدیم که دوستم گفت:بعضی از بچه ها فرداش که اومدند مدرسه گفتند:ما روزهامون رو باز کردیم.می خوام بگم چرا معلمی که باید الگوی بچه ها باشه، بچه ها رو به گناه بکشه؟البته قطعاً ایشون منظورشون این نبود که درس به روزه  ارجحه واگر بخواهیم درس بخوانیم نباید روزه بگیریم.اما بعضی از بچه ها این گونه متوجه شدن.اگه یکی ازاون بچه ها توانایی روزه رو داشته باشه و با استناد به حرف آموزگارش دیگه روزه نگیره چی؟چه کسی حاضراست پاسخ اون دانش آموزانی رو که بیان کسی رو که به اواعتماد دارند حجت قرار دادند و دست از روزه داشتن کشیدند،بدهد؟

روزه گرفتن امری است که خدایی که مارو آفریده و هرگز خواهان سختی کشیدن مانیست بر ما واجب کرده و فرموده: ((اگر بدانید،روزه گرفتن برای شما بهتر است.))(سوره بقره،آیه 184).در کتاب اسرار عبادات حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله)مطالعه کردم که:
درست است که روزه گرفتن کمی طاقت فرسا است ولی شنیدن این آیه که می فرماید:((یا ایُهَا الَذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُم الصِیام...))خستگی روزه را از انسان بیرون می کشد.حال اگر ما به خداوند وکتابی که برای هدایت ما به خوبیها فرستاده ایمان داریم باید بدانیم هر عملی که خداوند بر بندگانش واجب کرده هیچ ضرری برای او ندارد.


رَبَنا اِنَنا سَمِعنا مُنادیاًً یُنادی لِلایمانِ اَن آمِنوابِرَبِکُم فَآمنا.رَبَنا فَإغفِر لَنا ذُنوبَنا وَ کَفِرعَنا سَیِئاتِنا و تَوَفَنا مَعَ الاَبرار.                  (سوره آل عمران.آیه193)
                                                                                         

التماس دعا




موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 86 مهر 15 :: 4:27 عصر :: توسط : معصومه عرب
<   <<   6   7   8   9   10   >   



آرشیو وبلاگ
پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 237427